A continuació reproduim l'escrit de Tona Avança al qual fan referència les treballadores del Casal d'avis, i que va sortir publicat a l'edició del febrer de La Revistona:
QUÈ PASSA A LA RESIDÈNCIA MUNICIPAL?
Després d’haver-nos reunit amb algunes treballadores de la residència municipal Casal d’Avis i amb alguns familiars de residents, ens veiem amb l’obligació de fer un crit d’alerta sobre la situació i el funcionament actual del centre.
Des que es va privatitzar la gestió del centre que les coses s’han anat deteriorant. A continuació, llistem algunes de les situacions que requeririen una atenció especial i urgent del govern municipal:
- Falten moltes hores d’infermera, ja que la persona que era la infermera del centre ara exerceix de directora, i no hi ha cap més infermera titulada.
- Abans es comprava a les farmàcies de Tona. Ara es compra a farmàcies de fora. Sovint arriba medicació equivocada i falten bolquers al centre.
- El manteniment de l’edifici és inexistent (com a mínim molt millorable).
- Aquests últims mesos han desaparegut algunes joies d’alguns residents, cosa que no havia passat mai abans
- Alguns familiars s’han queixat diverses vegades, però no reben resposta.
- Hi ha personal treballant en tasques per a les quals no tenen la titulació necessària.
- Fa setmanes que la màquina de rentar està espatllada i han de dur la roba a rentar a fora.
- S’ha despersonalitzat molt l’atenció als residents, i tot això va en detriment de la qualitat del servei.
- Es va fer l’ampliació del centre de dia i es va anunciar que hi hauria més de vint places, però resulta que només hi ha tres o quatre usuaris habituals.
- Ningú del tripartit se’n cuida ni se’n preocupa. Deu ser perquè pensen que això no els porta vots.
Llancem aquest crit d’alerta perquè ens preocupa molt el deteriorament del servei de la residència (que havia estat una de les millor valorades de la comarca i ara deixa molt a desitjar). I exigim que algú del tripartit se n’ocupi ja, perquè la nostra gent gran que fa ús d’aquest servei es mereix el millor tracte i la millor atenció.
Tona Avança