D’entre les novetats d’aquesta edició, el primer Torneig de Cavalleria al Passeig Pep Ventura ha estat tot un èxit, congregant una gran multitud per veure les espectaculars justes de cavalls. També han captivat l’atenció del públic l’espectacle de highline, amb un equilibrista travessant el riu Mèder en una combinació de risc i bellesa visual, així com les demostracions de tir amb arc i l’espectacle de Vall·llobera Terra d’Arquers i Els Arquers de Foc.
Decoració medieval de premi
Les parades més ben decorades i amb productes artesans de qualitat han competit, per desè any consecutiu, per obtenir un reconeixement especial. El primer premi ha estat per a la parada Tandem Manualitats, de productes d’ornamentació nadalenca de Laura Nebot i Montserrat Pellicer, ubicada a la plaça de la Pietat; el segon premi l’ha guanyat Marina Tallada, amb una parada de productes de ceràmica, Marina Tallada Ceràmica, situada al carrer Dues Soles; i el tercer premi ha estat per a la parada Peluts, de titelles, amb Juan Pedro Pérez com a propietari, també a la plaça de la Pietat.
Motor econòmic i dinamitzador local
El Mercat Medieval és un motor econòmic clau per a la ciutat i l’àrea d’influència, tal com destaca l’estudi d’impacte econòmic. Segons les dades de l’edició de 2023 i a l’espera de la seva actualització, el mercat va generar un impacte de 38,3 milions d’euros, dels quals 8,7 milions es van destinar directament a l’economia local. Amb 343.661 visitants, en una edició de 5 dies de mercat, un 91% dels quals van manifestar la intenció de tornar, l’esdeveniment també va impulsar la creació de 418 llocs de treball a temps complet. Cada euro públic invertit va produir un retorn de 151,47€, i els visitants van fer una despesa mit-jana de 89,5€ a la ciutat.