El Mercat Medieval de Vic reafirma el seu atractiu amb més de 240.000 visitants

El Mercat Medieval de Vic, amb més de 400 parades, espectacles i activitats, bat rècord d’assistència en un sol dia amb 109.113 visitants el primer divendres de fira

Fotos: Josep M. Costa.- La 28a edició del Mercat Medieval de Vic ha comptat amb la bona acollida habitual demostrant, un any més, que és un dels esdeveniments més destacats del Pont de la Puríssima i reafirmant el seu paper com una de les fires més concorregudes i autèntiques del territori. Durant els dies de mercat, del 6 al 8 de desembre, els carrers de Vic s’han omplert de visitants que han gaudit d’un ambient únic, que combina història, gastronomia i tradició. El primer dia ja es va marcar un rècord històric amb 109.113 visitants, un indicador de l’atractiu creixent d’aquest esdeveniment. El dissabte, la xifra es va situar al voltant de les 80.000 persones, i el diumenge, últim dia de fira, s’ha situat al voltant dels 60.000 visitants.

En aquesta edició, els expositors han manifestat la seva satisfacció amb les vendes i han destacat la bona organització de la fira, que ha garantit una experiència molt positiva per a
paradistes i públic en general. En total, més de 240.000 persones han passejat pels carrersdel centre històric, descobrint les més de 400 parades, espectacles i activitats repartides entre els diferents espais del mercat i que han fet viatjar grans i petits a l’Edat Mitjana.

Enguany, el Mercat Medieval de Vic ha fet un pas important cap a la sostenibilitat, aconseguint el certificat B GREENLY, que l’acredita com a esdeveniment sostenible i reforça el seu compromís amb el medi ambient.

La regidora de Fires i Mercats de l’Ajuntament de Vic, Bet Piella, ha valorat molt positivament la 28a edició del Mercat: “El mercat ha demostrat, una vegada més, que el nombre de dies no condiciona l’afluència de visitants, ja que la gent que vol venir, ve igual”. Piella també ha subratllat el perfil del públic assistent, majoritàriament procedent de l’àrea metropolitana de Barcelona. “Solen venir en parella o en família, són persones de mitjana edat i moltes d’elles repeteixen any rere any com a tradició, convertint el Mercat Medieval de Vic en una cita anual imprescindible”, ha afirmat. Aquesta fidelitat, segons la regidora, reflecteix l’arrelament i la capacitat del mercat per esdevenir un referent cultural i turístic.

Diversió, emoció i espectacles únics al Mercat Medieval de Vic

Les activitats del Mercat Medieval han tingut una excel·lent acollida per part del públic, destacant especialment les propostes per als més petits a la zona de les Adoberies. El Campament Medieval, amb l’oferta de tallers, les atraccions medievals, els recorreguts amb ponis, rucs i someres, el Carro de Trementinaires, les mostres d’esgrima i armes i les exhibicions de vol d’aus rapinyaires, ha estat un punt de trobada ple de diversió i aprenentatge per a les famílies, consolidant-se com un espai imprescindible per gaudir en companyia dels més petits.

El Mercat Medieval de Vic reafirma el seu atractiu amb més de 240.000 visitants 2

D’entre les novetats d’aquesta edició, el primer Torneig de Cavalleria al Passeig Pep Ventura ha estat tot un èxit, congregant una gran multitud per veure les espectaculars justes de cavalls. També han captivat l’atenció del públic l’espectacle de highline, amb un equilibrista travessant el riu Mèder en una combinació de risc i bellesa visual, així com les demostracions de tir amb arc i l’espectacle de Vall·llobera Terra d’Arquers i Els Arquers de Foc.

El Mercat Medieval de Vic reafirma el seu atractiu amb més de 240.000 visitants 3

Decoració medieval de premi

Les parades més ben decorades i amb productes artesans de qualitat han competit, per desè any consecutiu, per obtenir un reconeixement especial. El primer premi ha estat per a la parada Tandem Manualitats, de productes d’ornamentació nadalenca de Laura Nebot i Montserrat Pellicer, ubicada a la plaça de la Pietat; el segon premi l’ha guanyat Marina Tallada, amb una parada de productes de ceràmica, Marina Tallada Ceràmica, situada al carrer Dues Soles; i el tercer premi ha estat per a la parada Peluts, de titelles, amb Juan Pedro Pérez com a propietari, també a la plaça de la Pietat.

El Mercat Medieval de Vic reafirma el seu atractiu amb més de 240.000 visitants 4

Motor econòmic i dinamitzador local

El Mercat Medieval és un motor econòmic clau per a la ciutat i l’àrea d’influència, tal com destaca l’estudi d’impacte econòmic. Segons les dades de l’edició de 2023 i a l’espera de la seva actualització, el mercat va generar un impacte de 38,3 milions d’euros, dels quals 8,7 milions es van destinar directament a l’economia local. Amb 343.661 visitants, en una edició de 5 dies de mercat, un 91% dels quals van manifestar la intenció de tornar, l’esdeveniment també va impulsar la creació de 418 llocs de treball a temps complet. Cada euro públic invertit va produir un retorn de 151,47€, i els visitants van fer una despesa mit-jana de 89,5€ a la ciutat.